top of page

Kurser og oplæg

Jeg tilbyder små kurser og oplæg til bl.a. DGE-grupper og til dig og dit praksispersonale. 

Her kan du læse mere om de mest populære emner:

Sådan giver du en kritisk feedback til din medarbejder

Få viden og værktøjer til bl.a.:

  • Gør feedbacken let at handle på

  • Feedback, der styrker relationen fremfor at skabe dårlig stemning

  • Sådan følger du op på en behagelig og for dig nem måde

  • Hvad kan du gøre for at øge sandsynligheden for forandring?

  • Graden af alvor; hvornår skal du overveje en advarsel?

Bliv skarpere i din ansættelsesproces og slip for bøvl!

Det er dyrt og besværligt at lave en fejlansættelse. I dette oplæg får du inspiration til hvordan du kan foretage bedre valg og forventningsafklaring i ansættelsesprocessen, bl.a. 

  • Find de vigtigste succeskriterier i stillingen

  • Skriv en attraktiv jobannonce

  • Stil de skarpe, åbne spørgsmål til samtalen 

  • Få den forkerte kandidat til at fravælge sig selv

Sådan hjælper du bedst din stressramte patient

Få lige akkurat den viden og de værktøjer, du efterspørger mest, når du skal hjælpe stressramte patienter - det kan f.eks. være:

  • Hvornår og hvor længe skal man sygemelde?

  • Gode råd til stabilisering af søvn uden medicin

  • Spot de tidlige symptomer

  • Hvad kan man råde patienten til at bruge tiden under sygemeldingen til

  • Hvordan kan man hjælpe patienten til at tage fat i problemerne

MUS med værdi - sådan bruger du MUS til at udvikle og fastholde din medarbejder!

Slip for tidsspilde og endeløse krav om irrelevante kurser - lær at bruge MUS som et ledelsesværktøj til at styrke din forretning! Arbejd bl.a. med;

  • Sådan skaber du en mere jævnbyrdig dialog, hvor du også kommer på banen med DINE ønsker

  • Tydeliggør hvornår udvikling er need to have og nice to have

Assertiv grænsesætning for patienter med urimelige krav

Kender du typen af patient, der insisterer på en bestemt behandling eller undersøgelse, selvom der ikke er nogen indikation?

I dette oplæg får du/I værktøjer til en respektfuld, ligeværdig kommunikation med patienten, hvor du holder fast i din faglige integritet. Lær bl.a.;

  • Værktøjet "Det Beklagende Nej" (som effektivt lukker ned for krav

  • Hvordan sikrer du dig, at patienten føler sig hørt også selvom du ikke kan give dem det, de ønsker?

  • Kend dine egne grænser

Forebyg din egen stress

38% af praktiserende læger siger, de føler sig udbrændte. Hvad gør du for at sikre din egen trivsel og forebygge stress?

Dette kursus videreformidler "Best Practice" fra 100+ praktiserende læger, der har delt deres bedste råd til at finde balancen. Derudover kommer der konkrete værktøjer og indsigt i stress, bl.a. stressvægten og til det at arbejde med egne forventninger.

Du/I får også et simpelt værktøj/en test til stressmonitorering samt nogle konkrete afspændingsøvelser

Hvad andre har sagt om kurserne

Thomas, leder

"Det er sjældent, man møder en underviser, der både er underholdende - og som rent faktisk ved, hvad hun taler om. Men det gør du! Tak for gode, brugbare råd, som jeg straks vil gå i gang med at efterleve"

bottom of page